Skip to main content
praca znajdz dla siebie 5 minut

Praca – znajdź dla siebie 5 minut!

Są dni, w których służbowy telefon nie milknie, a lista zadań do wykonania wydłuża się w nieskończoność. Jeśli dochodzi do tego jeszcze deszczowa jesienna pogoda, łatwo jest popaść w marazm. Zobacz, jak zregenerować siły i chęci do działania. Potrzebujesz na to zaledwie kilku minut.

Zrób kilka prostych ćwiczeń rozciągających

Jak pracownicy biurowi zwykle spędzają przerwy? Czytają artykuły w sieci, dyskutują na forach albo śledzą poczynania znajomych na portalach społecznościowych. Takie przyzwyczajenia nie sprzyjają odpoczynkowi. Kilka minut wolności zdecydowanie lepiej jest spędzić rozprostowując obolały kark i kręgosłup.

W przerwie wykonaj kilka prostych ćwiczeń rozciągających. Odpręż ramiona i plecy, wyciągając je mocno do góry, a później przy wyprostowanych łokciach spleć dłonie z przodu palcami do zewnątrz. Zadbaj także o kark, obracając szyję powoli w lewo i prawo. Dobrym pomysłem będzie także krótki spacer, połączony ze spoglądaniem na odległe punkty za oknem, co sprawi ulgę wzrokowi.

Pomyśl o czymś przyjemnym

Kilkanaście minut wolnych od zadań powinieneś przeznaczyć na relaks. Częstym błędem, który popełniają pracownicy jest poświęcanie przerw na nadganianie zaległości. Jednak taka nadgorliwość negatywnie wpływa na późniejszą efektywność. Dlatego zrób wszystko, aby w czasie wolnym od zadań uciec myślami daleko od obowiązków.

Zjedz coś pysznego!

Czy wiesz, że do prawidłowej pracy Twój mózg potrzebuje bardzo dużo energii? Powinieneś zapewnić mu ją zdrowymi posiłkami. Ważne, aby dieta biurowa została tak zbilansowana, aby jedzenie nie było nazbyt kaloryczne. Dobrym pomysłem na drugie śniadanie są owoce, a szczególnie pożywne banany. Warto także spożywać produkty o niskim indeksie glikemicznym, które dadzą Ci energię na dłużej. Należą do nich m.in. chleb pełnoziarnisty, rodzynki, miód, a nawet makaron spaghetti. Zadbaj także o formę podawania posiłków. Pamiętaj, że satysfakcję sprawia nie tylko dobry smak, ale i piękny wygląd. Dlatego dla poprawy nastroju jedz kolorowo!

Chętnie poznamy Wasze sposoby na szybką regenerację w pracy.

Dariusz Klarecki

Absolwent Wojskowej Akademii Medycznej w Łodzi. Karierę rozpoczął w 111 Szpitalu Wojskowym w Poznaniu, pełniąc różne funkcje (m.in. Szefa Służby Zdrowia Pułku). Po przejściu do rezerwy rozpoczął pracę w Sanatorium Uzdrowiskowym w Busku Zdroju. Ściśle współpracuje z Euromedica Polska oraz Bestvibe-Systems Ossy Leiser. Podczas lat aktywnej pracy pełnił również funkcję V-ce Przewodniczącego Polskiego Towarzystwa Balneologii, Bioklimatologii i Medycyny Fizykalnej, a od kilku lat sprawuje funkcję Konsultanta Krajowego Biomechanicznej Stymulacji /BMS/ będąc jednocześnie członkiem Rady Naukowej BMS. Posiada specjalizacje m.in. w zakresie medycyny fizykalnej i balneoklimataologii oraz epidemiologii.

Jedna myśl na temat “Praca – znajdź dla siebie 5 minut!

  1. Wspaniały lekarz. Wyjątkowa osobowość.
    Przeogromna wiedza. Kocha i dba o swoich
    pacjentów ze szczególna wrażliwością i oddaniem.
    Jestem pacjentka od 5 lat. Jeszcze wcześniej
    byla moja mama. Nie wyobrażam sobie Buska
    bez dr. Klareckiego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *