Skip to main content
cwiczenia

Obalmy 10 mitów na temat ćwiczeń fizycznych

Skuteczny trening to dziesiątki powtórzeń, pot i łzy? Nie ufaj obiegowym opiniom. Obalamy 10 najpopularniejszych mitów na temat ćwiczeń.

Kwas mlekowy winny zakwasom

Bóle odczuwane po intensywnych ćwiczeniach powoduje kwas mlekowy? Nic bardziej mylnego. Za nieprzyjemne dolegliwości odpowiadają mikrouszkodzenia mięśni. Kwas mlekowy zwiększa odporność organizmu na wysiłek.

Aby mieć płaski brzuch wystarczy trenować

Nieprawda. Bardzo ważna jest także odpowiednio zbilansowana dieta. Jeśli przyswoimy zbyt wiele kalorii, nawet mimo ćwiczeń, tkanka tłuszczowa będzie przyrastać.

Po przerwaniu treningów mięśnie przemienią się w tłuszcz

Tkanka tłuszczowa i tkanka mięśniowa to dwa zupełnie inne materiały budulcowe organizmu. Nie mogą one ewoluować jedna w drugą.

Po treningu należy przyjąć odżywkę białkową

Należy pamiętać, że odzywki to przetworzone jedzenie niskiej jakości. O wiele lepiej po ćwiczeniach jest zjeść pełnowartościowy posiłek bogaty w witaminy.

Kiedy ćwiczysz, możesz jeść ile chcesz

Przy treningach bardzo ważne jest trzymanie diety. Jeśli usprawiedliwisz wysiłkiem objadanie się, nie schudniesz, a przytyjesz.

Potrawy bogate w tłuszcz powodują tycie

Tłuszcz sprzyja odchudzaniu i… spalaniu tłuszczu. Warto przyswajać go z dobrych źródeł, takich jak awokado czy olej kokosowy.

Dobrze, kiedy po treningu odczuwa się ból

Prowadzenie treningu na granicy bólu nie jest dobre. Poczucie dyskomfortu powinno stać się sygnałem do przerwania ćwiczeń. Lepiej dokładniej wykonywać lżejsze ćwiczenia.

Najlepszy trening to bieganie

Bieganie jest bardzo modne. Trzeba jednak pamiętać, że częsty, intensywny trening tego typu może powodować uszkodzenia układu ruchu.

Im więcej potu, tym więcej spalonego tłuszczu

Warto zdać sobie sprawę z tego, że to, jak bardzo pocimy się podczas wysiłku jest świadectwem zdolności organizmu do utrzymania prawidłowej temperatury. Nie wpływa ono na spalanie tłuszczu.

Ćwiczenia są zawsze zdrowe

We wszystkim trzeba zachować umiar. Zbyt częste i intensywne treningi nie wpływają pozytywnie na organizm. Co więcej, mogą powodować nieodwracalne uszkodzenia.

Bartosz Zagniński

Absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W zawodzie od 2011 roku. Przygodę z fizjoterapią zaczął już na studiach, gdzie był pierwszym fizjoterapeutą w drużynie juniorskiej Vive Tauron Kielce, z którą zdobył mistrzostwo kraju. Następnie przeszedł na wyższy poziom, gdzie był masażystą w zespole PGNiG Superligii Kobiet – KSS Kielce. Ukończył wiele szkoleń i kursów z zakresu masażu i terapii manualnej. Jest jedynym fizjoterapeutą w województwie świętokrzyskim, który posiada certyfikat Polskiego Towarzystwa Limfologii z zakresu kompleksowej terapii przeciwobrzękowej. Pasjonat masażu, naturalnych metod leczenia oraz piłki ręcznej. Współpracuje ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce, jako fizjoterapeuta ( m.in. udział w Mistrzostwach Europy).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *