Skip to main content
cwiczenia_przy_osteoporozie

Ćwiczenia przy osteoporozie

Ruch to zdrowie. Sport przyspiesza krążenie krwi, poprawia wydolność organizmu i wydłuża życie. Co więcej, ćwiczenia rekomendowane są dla osób cierpiących na osteoporozę. Jak trenować, aby nie tylko nie zaszkodzić zdrowiu, ale poprawić osłabioną strukturę kości?

Znajdź sposób na osteoporozę

Ćwiczenia na osteoporozę mają na celu rozciąganie mięśni, które pobudzą kości do wytwarzania budulca. Podpowiadamy, jak trenować poszczególne partie ciała. Pamiętaj, aby ćwiczenia wykonywać starannie najpierw na jedną rękę lub nogę, a następnie na drugą. Nie spiesz się. Powtarzaj je w seriach od 5 do 10 powtórzeń. Możesz trenować także z obciążeniem.

Mięśnie nóg

Zacznijmy od wzmocnienia mięśni czworogłowych ud. Siedząc prosto na krześle z nogami zgiętymi pod kątem prostym, unieś jedną z nich w górę i trzymaj w powietrzu przez chwilę. Następnie możesz poćwiczyć mięśnie wewnętrzne. Wystarczy, że staniesz za krzesłem i jedną dłonią oprzesz się o jego oparcie, a następnie ukośnie podniesiesz nogę do góry, jednocześnie napinając mięśnie wewnętrzne. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund. Na koniec, aby wzmocnić mięśnie zewnętrzne, powtórz to samo ćwiczenie podnosząc nogę w bok.

Mięśnie ramion

Mięśnie ramion pomoże wzmocnić łatwe ćwiczenie. Usiądź prosto na krześle i ugnij wyprostowaną rękę w łokciu. Napięcie mięśni utrzymaj przez parę sekund.

Mięśnie brzucha i grzbietu

Na początku usiądź na krześle w wyprostowanej pozycji i przyciągnij do klatki piersiowej zgięte kolana. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund. Potem usiądź na krześle z rękami opuszczonymi luźno w dół. Następnie podnieś je proste nad głowę i napręż mięśnie pleców. Spróbuj pozostać tak przez chwilę. Możesz także poćwiczyć wykonując tzw. łódkę. W pozycji leżącej staraj się jednocześnie na moment unieść do góry głowę i stopy.

Inne formy aktywności

Osoby cierpiące na osteoporozę powinny podejmować aktywność, która w jak najmniejszym stopniu naraża je na urazy. Chorzy powinni dużo spacerować, jeździć na rowerze i pływać. Mogą także bez obaw uprawiać fitness w wodzie, np. aquaaerobic lub aquazumbę.

Zapraszamy także do odwiedzenia naszej strony hotelowej, aby zapoznać się z metodami leczenia osteoporozy w Słonecznym Zdroju: więcej informacji.

Bartosz Zagniński

Absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W zawodzie od 2011 roku. Przygodę z fizjoterapią zaczął już na studiach, gdzie był pierwszym fizjoterapeutą w drużynie juniorskiej Vive Tauron Kielce, z którą zdobył mistrzostwo kraju. Następnie przeszedł na wyższy poziom, gdzie był masażystą w zespole PGNiG Superligii Kobiet – KSS Kielce. Ukończył wiele szkoleń i kursów z zakresu masażu i terapii manualnej. Jest jedynym fizjoterapeutą w województwie świętokrzyskim, który posiada certyfikat Polskiego Towarzystwa Limfologii z zakresu kompleksowej terapii przeciwobrzękowej. Pasjonat masażu, naturalnych metod leczenia oraz piłki ręcznej. Współpracuje ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce, jako fizjoterapeuta ( m.in. udział w Mistrzostwach Europy).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *