Skip to main content
plank

Ból pleców? Z pomocą przychodzi „deska”.

Dzięki regularnemu ćwiczeniu zyskujemy szereg korzyści zdrowotnych. Plank (ćwiczenie deski) należy do grupy „ core” (wzmacnia mięśnie tułowia i mięśnie głębokie, które są odpowiedzialne za prawidłową postawę ciała, pomaga też niwelować bóle pleców)

Jak wykonać „ deskę” ?

  1. Połóż się na brzuchu. Oprzyj się na przedramionach, zginając ręce w łokciach pod kątem prostym.
  2. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami.
  3. Opierając się na palcach stóp unieś tułów. Napnij mięśnie brzucha.
  4. Nie unoś pośladków do góry, ani nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego – pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii.
  5. Wytrzymaj określoną ilość sekund (osoby początkujące mogą zacząć od 30 sekund i wydłużać ćwiczenie o 10 sekund co tydzień, aż będą w stanie wytrzymać 60 sekund).

Bartosz Zagniński

Absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W zawodzie od 2011 roku. Przygodę z fizjoterapią zaczął już na studiach, gdzie był pierwszym fizjoterapeutą w drużynie juniorskiej Vive Tauron Kielce, z którą zdobył mistrzostwo kraju. Następnie przeszedł na wyższy poziom, gdzie był masażystą w zespole PGNiG Superligii Kobiet – KSS Kielce. Ukończył wiele szkoleń i kursów z zakresu masażu i terapii manualnej. Jest jedynym fizjoterapeutą w województwie świętokrzyskim, który posiada certyfikat Polskiego Towarzystwa Limfologii z zakresu kompleksowej terapii przeciwobrzękowej. Pasjonat masażu, naturalnych metod leczenia oraz piłki ręcznej. Współpracuje ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce, jako fizjoterapeuta ( m.in. udział w Mistrzostwach Europy).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *