Skip to main content

Aktywność fizyczna – jak znaleźć i utrzymać motywację

Podjęcie decyzji o tym, by rozpocząć aktywność fizyczną to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Równie ważne są regularność oraz trwanie w powziętych postanowieniach. Do ich dotrzymania z pewnością potrzebna jest dobra motywacja. Oto 7 sposobów, dzięki którym łatwiej będzie Ci wyjść na siłownię lub pójść pobiegać.

1. Ćwicz w grupie

Trening w grupie to świetny sposób na to, aby zajęcia minęły bardzo szybko i w dobrej atmosferze. To również dobra okazja do budowania nowych znajomości z osobami, z którymi będziesz mógł dzielić się z swoimi osiągnięciami i problemami pojawiającymi się na drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki.

2. Wykup karnet

Miesięczny karnet na siłownię, na zajęcia grupowe lub na basen mobilizuje do regularnych ćwiczeń. Przecież, kiedy już zainwestujesz w swoje zdrowie, to szkoda to zmarnować. Pamiętaj, że każdy karnet ma określony termin ważności.

3. Wybierz cel

Bardzo ważne, abyś w swoich zmaganiach do czegoś dążył. Co ważne, cel nie musi być bardzo ambitny. Wręcz przeciwnie – powinien być możliwy do osiągnięcia w niezbyt odległym czasie. Może być nim np. dojście do określonej liczby powtórzeń w ciągu miesiąca.

4. Śledź postępy

Jeśli regularnie ćwiczysz, pamiętaj o tym, by czasem z uznaniem spojrzeć w lustro. Nie oznacza to jednak, że powinieneś się ważyć codziennie. Masę ciała najlepiej kontrolować raz w tygodniu, zawsze o tej samej porze dnia.

5. Rób to, co lubisz

Bardzo ważne, aby ćwiczenia sprawiały Ci przyjemność. Dlatego nie zmuszaj się do aktywności, której nie lubisz. Możesz wybierać wśród różnych rodzajów treningów. Jeśli nie znosisz biegania, spróbuj pójść na basen. Dobrym pomysłem staną się też długie spacery oraz aerobik w grupie.

6. Nie nudź się

Największym wrogiem regularności jest monotonia. Dlatego staraj się urozmaicać treningi. Możesz robić to, uprawiając na przemian różne dyscypliny lub modyfikując raz na jakiś czas program ćwiczeń na siłowni czy zmieniając trasę, którą biegasz.

7. Trenuj przy muzyce

W utrzymaniu odpowiedniego tempa ćwiczeń pomoże muzyka. Wybierz energetyczne melodie, które wpadają w ucho. Playlistę możesz przygotować w oparciu o ulubionych artystów lub poszukać składanek stworzonych specjalnie dla sportowców. Słuchanie muzyki wprawi Cię w dobry nastrój i sprawi, że wysiłek stanie się okazją do odstresowania. Co więcej, trening zmieni się w wypoczynek dla umysłu i podniesie Twoją kreatywność.

Bartosz Zagniński

Absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W zawodzie od 2011 roku. Przygodę z fizjoterapią zaczął już na studiach, gdzie był pierwszym fizjoterapeutą w drużynie juniorskiej Vive Tauron Kielce, z którą zdobył mistrzostwo kraju. Następnie przeszedł na wyższy poziom, gdzie był masażystą w zespole PGNiG Superligii Kobiet – KSS Kielce. Ukończył wiele szkoleń i kursów z zakresu masażu i terapii manualnej. Jest jedynym fizjoterapeutą w województwie świętokrzyskim, który posiada certyfikat Polskiego Towarzystwa Limfologii z zakresu kompleksowej terapii przeciwobrzękowej. Pasjonat masażu, naturalnych metod leczenia oraz piłki ręcznej. Współpracuje ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce, jako fizjoterapeuta ( m.in. udział w Mistrzostwach Europy).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *